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[Ace]Average Level Actor EX

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[Ace]Average Level Actor EX

Mensaje por JapoZero el Vie Ago 22, 2014 9:08 pm

Average Level Actors EX
por Soulpour777

Este script da la funcionalidad de que cuando entre un nuevo aliado al grupo, al instante gana un nivel aproximado al de todo el grupo. Esto hace que no se tenga que configurar tediosamente revisando a que nivel debería estar él o su grupo en el momento de unirse.
Para usarlo, basta con usar un Script Call que diga:
Código:
$game_party.add_soul_actor(actor_id)
donde actor_id es la ID del actor que quieres añadir.
Script:
Código:
#==============================================================================
# Average Level Actors EX
# Soulpour777
# Web URL: infinitytears.wordpress.com
#------------------------------------------------------------------------------
# Description:
# This snippet makes a feature wherein when an actor is added inside the
# game, the actor instantly gains the average level of all the existing
# party members the player has. This makes the developer not the need to
# level up their characters when added just to have their levels on par with
# the existing actors.
#------------------------------------------------------------------------------
# Script Call:
# on your events tab, add this script call if you want to add an actor and gain
# an average level.
# $game_party.add_soul_actor(actor_id)
# where actor_id is thr id of the actor you want to add.
#==============================================================================
class Game_Party < Game_Unit
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Get Members Average Level
  #-------------------------------------------------------------------------- 
  def member_level_avg 
    members.compact.inject(1) { |r, i|  r += i.level } / members.size
  end
  #--------------------------------------------------------------------------
  # * Add Actor with Average Level (Script Call)
  #-------------------------------------------------------------------------- 
  def add_soul_actor(actor_id)
    level = member_level_avg
    add_actor(actor_id)
    level.times {  members.last.level_up }
  end
end
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